Overeenkomsten en verschillen - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Els Jonge - WaarBenJij.nu Overeenkomsten en verschillen - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Els Jonge - WaarBenJij.nu

Overeenkomsten en verschillen

Door: Els de Jonge

Blijf op de hoogte en volg Els

21 Juli 2014 | Nederland, Krimpen aan de IJssel

Onze rugzakjes zijn snel gevuld, door ervaring weten we dat we nog minder nodig hebben dan wat we vorig jaar meenamen. Dus we hebben nog ruimte over. Wat we wel meenemen is mijn waterkokertje, ook al beweert iedereen dat je overal in China gratis kokend water kan tappen, ik wil toch niet zonder een kopje koffie komen te zitten. Dus het keteltje gaat mee, evenals een grote pot oploskoffie. Wat ook anders is dan vorig jaar, we hebben nu vooraf een aantal preken kunnen downloaden. Dat is fijn, want als we dan geen goede WIFI hebben op zondag kunnen we toch kerk houden. Vorig jaar waren we voor en tijdens de reis in spanning over de gezondheidstoestand van oma. Nu ze niet meer leeft is die spanning weggevallen. Maar we missen ook het gedag zeggen en de belangstelling straks als we DV weer terug zijn.
Wat erg leuk is, is dat we waarschijnlijk Jan en Ria nog kunnen ontmoeten op hun laatste reisdag in Beijing. We zitten elke dag naast elkaar op het werk, we fietsen meestal samen naar school, we wonen enkele straten bij elkaar vandaan en dan zien we elkaar ook nog aan de andere kant van de wereld. Haha.
Wat wel hetzelfde is als vorig jaar is het meenemen van bouillonblokjes, lollies en blikjes leverpastei. Hopelijk eten, reizen en slapen we net zo geweldig als vorig jaar. De kinderen zijn weer een jaar ouder en we nemen de reiservaring van vorig jaar mee. Dat maakt alles een stuk relaxter, ook vandaag, the day before departure. We zijn dus geheel ontspannen, gaan lekker nog een keer in ons eigen bed slapen en dan: op naar China.

• 29 Juli 2014 - 10:53

Jan:

Ha Els, ben benieuwd naar jullie eerste reisverslag!

Tags: Vertrek